Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců městských policií
Fišer, Petr
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci vzdělávacích potřeb zaměstnanců městských policií a definuje možné oblasti dalšího profesního rozvoje. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku cílů a poslání městské policie, její specifika z hlediska rozvoje a dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců. Součástí teoretického rámce byla zpracována problematika celoživotního vzdělávání a učení, motivace k profesnímu rozvoji a možnosti dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců, resp. strážníků. V empirické části byly zkoumány, tj. analyzovány a identifikovány vzdělávací potřeby zaměstnanců - strážníků zařazených k obecním / městským policiím a na základě zjištěných výsledků byly definovány oblasti dalšího profesního vzdělávání a rozvoje pracovníků. Důraz byl kladen na aktuální společenská témata, která ovlivňují práci strážníků. Tematika celoživotního učení strážníků byla nahlížena optikou současného technologického a znalostního vývoje. Vizuální století, jak je dnešní doba nazývána, je ovlivněno geopolitickými, globálními a sociálními aspekty. Tyto proměny zásadním způsobem ovlivňují chování lidí - občanů, ale i samotných strážníků, kteří dohlížejí na bezpečí v obcích a městech. Proto i oblast dalšího profesního vzdělávání strážníků obecních policií musí být přizpůsobována aktuálním tématům a rizikům...
Další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců městských policií
Fišer, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci vzdělávacích potřeb zaměstnanců městských policií a definuje možné oblasti dalšího profesního rozvoje. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku cílů a poslání městské policie, její specifika z hlediska rozvoje a dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců. Součástí teoretického rámce byla zpracována problematika celoživotního vzdělávání a učení, motivace k profesnímu rozvoji a možnosti dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců, resp. strážníků. V empirické části byly zkoumány, tj. analyzovány a identifikovány vzdělávací potřeby zaměstnanců - strážníků zařazených k obecním / městským policiím a na základě zjištěných výsledků byly definovány oblasti dalšího profesního vzdělávání a rozvoje pracovníků. Důraz byl kladen na aktuální společenská témata, která ovlivňují práci strážníků. Tematika celoživotního učení strážníků byla nahlížena optikou současného technologického a znalostního vývoje. Vizuální století, jak je dnešní doba nazývána, je ovlivněno geopolitickými, globálními a sociálními aspekty. Tyto proměny zásadním způsobem ovlivňují chování lidí - občanů, ale i samotných strážníků, kteří dohlížejí na bezpečí v obcích a městech. Proto i oblast dalšího profesního vzdělávání strážníků obecních policií musí být přizpůsobována aktuálním tématům a rizikům...
Celoživotní vzdělávání sociálních pracovníků pracujících v nestátních neziskových organizacích
HRUBEŠOVÁ, Nikola
Diplomová práce se zaměřuje na téma celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků, kteří pracují v nestátních neziskových organizacích. Cílem této práce bylo zjistit jaké mají možnosti sociální pracovníci s ukončeným magisterským studiem v oblasti celoživotního vzdělávání. Druhým důležitým cílem bylo zjistit jaké potřeby v oblasti celoživotního vzdělávání sociální pracovní mají, a zda jsou jejich potřeby v rámci poskytování vzdělávání zohledňovány. Celoživotní vzdělávání je nedílnou součástí v sociální práci a je důležité potřeby sociálních pracovníků zohlednit. K naplnění uvedených cílů byl využit kvantitativní výzkum, který byl realizován za pomoci dotazníkového šetření, kdy bylo položeno celkem 28 otázek, z nichž některé byly nepovinné. Celkem bylo osloveno 61 sociálních pracovníků, kteří pracují v nestátní neziskové organizaci, a mají magisterský titul. V rámci tohoto kvantitativního výzkumu proběhl výzkum soustředěný pouze na Jihočeský kraj, kdy v rámci registru poskytovatelů sociálních služeb byly vyhledány nestátní neziskové organizace, a v nich pracující sociální pracovníci mající ukončené magisterské studium. Na dotazník zodpovědělo celkem 36 sociálních pracovníků s tím, že dotazníky byly odesílány 2x, protože v první vlně byla návratnost bohužel velice nízká. Data, která byla z dotazníkového šetření následně získána, byla zpracovány jednak v Microsoft Excel, ale také v R software. Z provedeného výzkumu je možné konstatovat, že sociální pracovníci jsou spokojeni s nabídkou kurzů, které absolvují v rámci celoživotního vzdělávání. Toto tvrzení vykazuje to, jak práce v sociální oblasti motivuje. Respondenti uváděli, že dostávají pravidelné nabídky kurzu v rámci celoživotního vzdělávání od svého zaměstnavatele, což považuji za velmi důležité a perspektivní. Toto dokazuje skutečnost, že vzdělávání v oblasti sociální práce má u zaměstnavatelů - nestátních neziskových organizací podporu, a to nejen v rámci zákonné povinnosti. Mohu konstatovat, že v mnou sledovaných organizacích jsou potřeby sociálních pracovníků zohledňovány.
Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj
Hejdová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj AUTOR: Bc. Eva Hejdová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání ředitelů mateřských a základních škol. Vychází z teoretických poznatků dané problematiky, z odborné literatury a dalších dostupných zdrojů, praktická část je založena na získání dat z dotazníkového šetření a jeho analýze. Zaměřuje se na vývoj konceptu celoživotního vzdělávání, strategické dokumenty, úlohu, kompetence a profesní rozvoj ředitelů škol v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Uvádí etapy a atributy celoživotního vzdělávání, součásti a funkce celoživotního učení, další vzdělávání, význam a zhodnocení situace v oblasti celoživotního vzdělávání v České republice. Cílem práce je zmapovat oblast celoživotního vzdělávání ředitelů škol, dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění, jaký postoj mají ředitelé k oblasti celoživotního vzdělávání, dále na specifikaci jejich vzdělávacích potřeb a preferenci nejpřijatelnějších forem vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zviditelnění vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských a základních škol, poptávky po zaměřenosti vzdělávání a nejpřijatelnějších forem vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání,...
Analýza současné nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol
Polláková, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol v souvislosti s nelehkým obdobím na počátku jejich nástupu na vedoucí pozici. Současná doba plná změn a příležitostí přeje připraveným a ti, kdo jsou připraveni, se následně dokáží v nových rolích lépe a rychleji zorientovat. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, zákonů a dalších dostupných zdrojů. Praktická část analyzuje poznatky získané dotazníkovými šetřeními, kdy jeden typ dotazníku je vytvořen pro ředitele mateřských škol, kteří jsou ve funkci méně než dva roky a druhý typ dotazníku je určen vzdělávacím institucím. Cílem práce je zjistit aktuální nabídku vzdělávacích institucí v oblasti profesního vzdělávání začínajících ředitelů škol a tuto nabídku porovnat se zájmem o profesní vzdělávání z pohledu začínajících ředitelů. Sekundárně bude vytvořena nabídka profesního vzdělávání určená kandidátům usilujícím o post ředitele a začínajícím ředitelům mateřských škol tak, aby pro ně byla časově dostupná, zajímavá a využitelná v praxi. Na základě analyzovaných poznatků bude následně vytvořen přehled oblastí, o které mají ředitelé největší zájem. Dále bude zjištěno, zda jsou nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání a zda je pro ně profesní vzdělávání přínosné....
Bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené
Krmenčíková, Eva ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cílem mé práce je ověření existence bariér v dalším profesním vzdělávání matek na rodičovské dovolené a zjištění, jaká specifika v bariérách vzdělávání pro ně platí v porovnání s celou populací dospělých osob, kterou reprezentují vybrané výzkumy. Matky na rodičovské dovolené jsou považovány za specifickou skupinu na trhu práce i na poli vzdělávání, a proto je třeba věnovat jim zvláštní pozornost. V první části práce je definováno další profesní vzdělávání v rámci konceptu celoživotního vzdělávání, jsou představeny výzkumy, které jsou základnou pro mé vlastní dotazníkové šetření, a dále také některé faktory ovlivňující pociťované bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené. Ověření existence bariér dalšího profesního vzdělávání u matek na rodičovské dovolené probíhalo formou kvantitativního dotazníkového šetření, jehož výsledky byly porovnány s výsledky výzkumů uvedených v předchozích kapitolách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí z pohledu managementu vzdělávání
Krhovská, Gabriela ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí z pohledu managementu vzdělávání. Tato problematika byla zvolena nejen z důvodu její aktuálnosti, ale také vzhledem ke strategickému rozměru dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich digitálních kompetencí, které reflektují i klíčové dokumenty MŠMT. Teoretická část diplomové práce se soustředí na teze související s managementem vzdělávání, dalším vzdělávání pedagogických pracovníků a končí kapitolou zabývající se digitálními kompetencemi. Výzkumná část diplomové práce věnuje pozornost nabídce a poptávce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a reflexi digitálních kompetencí pedagogů prostřednictvím kvalitativního šetření a analýzy dat. Konkrétně se výzkumné šetření skládá z polostrukturovaných rozhovorů vedených s pedagogy 2. stupně základních škol na území hlavního města Prahy, analýzy dat z Rámce digitálních kompetencí učitele a analýzy vybraných webů sdružujících nabídku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Na základě výzkumných zjištění došlo k formulaci závěrečných doporučení, které je možné implementovat do praxe. Cílem diplomové práce je zanalyzovat a kriticky zhodnotit nabídku a poptávku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních...
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Vančura, Daniel ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má 2 kapitoly, kde jsou vymezena klíčová slova a vysvětleny základní pojmy, které úzce souvisí s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. V další kapitole je popsána realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, metody vzdělávání a vzdělávací potřeby. Teoretická část se rovněž zabývá finančním zajištěním pro další vzdělávání. Praktická část je rozdělena na 2 kapitoly, kde je použita metoda dotazníkového šetření pro pedagogické pracovníky škol ve Středočeském kraji, která vede ke zjištění motivace pedagogických pracovníků dále se vzdělávat a k tomu, jaké mají pedagogičtí pracovníci podmínky ke vzdělávání samotnému. Diplomová práce v závěru poukazuje na některá doporučení vyplývající z dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.